All for Joomla All for Webmasters

Astana EXPO

Nic tak nie pomaga studentowi na stres przed sesją jak krótki wyjazd w egzotyczne miejsce. W tym roku zaproszeni przez Polską Agencję Rozwoju wybraliśmy się zgraną, promną ekipą na Expo do Kazachstanu.

Opóźnienia środków komunikacji są dla nas równie dobrą okazją do promowania folkloru jak sam festiwal. W oczekiwaniu na samolot, gdy poziom nudy osiągnął apogeum, zaczęliśmy śpiewać nasze ulubione piosenki, a pozostali oczekujący zebrali się w pobliżu słuchając naszego repertuaru. Wśród nich dało się dostrzec kilka gwiazd polskiej estrady. Samolot zastał nas szykujących się do odtańczenia suity spiskiej i kapela musiała pośpiesznie chować wyjęte już instrumenty.

W zaskakująco gorącej Astanie nie mieliśmy zbyt wiele czasu na zwiedzanie. Jednak centrum miasta zaskoczyło nas swoim przepychem i rozmachem. Chętni mogli, w trakcie zwiedzania wieży widokowej, dotknąć przynoszącego szczęście odcisku dłoni prezydenta Nazarbajewa, a w centrum handlowym wokół ścian jeździła flegmatyczna kolejka górska.

Jednak to nie zwiedzaniem żyją Promni! Na terenie Expo swoim śpiewem zapraszaliśmy ludzi do polskiego pawilonu, a nasi wystawcy porywali ludzi do tańca. Próba na deskach Astana Ballet Theatre pozwoliła nam poznać scenę, na której następnego dnia przyszło nam tańczyć.

Sam koncert był wspaniałym przeżyciem. Aby nas zobaczyć kazachska Polonia zjechała się z całego kraju, a ich zespoły ludowe uświetniły tę uroczystość razem z nami. Koncert zatańczyliśmy z całą energią, jaką posiadaliśmy, azjatycka temperatura dała nam się nieco we znaki. Widok wzruszenia na twarzach widzów, w trakcie tańczonego wspólnie finałowego poloneza, wynagrodził nam jednak cały trud.

Po kończącym dzień bankiecie, wróciliśmy do hotelu na zasłużony odpoczynek, a następnego dnia wyruszyliśmy do Polski.

To były intensywne trzy dni, o których, na pewno, żadne z nas długo nie zapomni.

Więcej zdjęć można obejrzeć w galerii.

Astana 2

LZA PROMNI

to grupa studentów zafascynowanych tańcem i folklorem polskim. Powstał przy Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w 1972 roku z inicjatywy studentów oraz Zofii Solarzowej, której imię nosi po dziś dzień.